Pozycjonowanie - Prawda czy Fałsz? - Notatki Wewnętrzne

SPIS TREŚCI

7. Pozycjonowanie
7.2 Fakty i Mity dotyczące Pozycjonowania (czyli SEO)

W sieci można znaleźć wiele informacji, które były prawdziwe wiele lat temu, ale już nie w tej chwili. A także takich, które są powszechnie uważane za prawdę, a rzeczywistość wygląda odrobinę inaczej.

pozycjonowanie-prawda-czy-falsz
Screen: "Latający Cyrk Monty Pythona" - Monty Python

  • Szybkość ładowania strony
    Wpływa na pozycjonowanie, ale nie do końca tak jest. Google ewidentnie "karze" strony ładujące się za wolno, czyli na przykład kilkanaście sekund. Nie doszukaliśmy się jednak istotnego związku z wynikami w przypadku podniesienia szybkości ładowania strony, która już miała ten parametr w okolicach przeciętnej. Przy okazji warto zaznaczyć, że powszechnie używane narzędzie do mierzenia szybkości ładowania strony, czyli developers.google.com/speed/pagespeed w praktyce tego nie robi - jedynie skanuje kod strony i na tej podstawie wyciąga wnioski. Aby ocenić rzeczywistą szybkość ładowania strony używamy innych narzędzi, np: webpagetest.org, gtmetrix.com
  • Search Console
    Usunięcie problemów wskazanych przez Search Console ma pozytywny wpływ na SEO, w szczególności jeśli problemy są wskazane na poziomie Panelu
  • Unikalna treść
    Sprzyja pozycjonowaniu, ale już nie wystarcza - ponieważ każdy o zdrowych zmysłach ma aktualnie unikalną treść. To, co działa - to treść wielokrotnie lepsza od innych pod względem zarówno jakości jak i ilości informacji. Taka treść, po lekturze której czytelnik robi "WOW", następnie wprowadzi treści w życie i którymi to treściami chętnie podzieli się z innymi
  • Słowo kluczowe w linku podstrony
    Sprzyja pozycjonowaniu - im krótszy link - tym lepiej
  • Słowo kluczowe w domenie głównej
    Nie ma już znaczenia lub prawie nie ma znaczenia. W wielu przypadkach utrudnia budowę marki, ponieważ domena zawierająca słowa kluczowe często wygląda mało poważnie. Dlatego tego typu działanie może być po prostu szkodliwe
  • Linki zewnętrzne
    Jeśli dodają wartości do treści - można je stosować, a w żadnym wypadku nie należy się już ich obawiać (wiele lat temu takie działanie było szkodliwe)
  • https
    Zmiana z http na https ma wyjątkowo niewielki, o ile jakikolwiek wpływ na pozycjonowanie. Skutek może być nawet negatywny jeśli proces nie zostanie przeprowadzony prawidłowo i starannie (np: jeśli nie zostaną wykonane odpowiednie przekierowania). Jeśli zatem nie jest to konieczne z jakichś przyczyn (np: uruchamianie Google Zakupy) to raczej odradzamy
  • Nagłówki H1, H2, H3
    Kiedyś obowiązkowe stosowanie nagłówków miało swoje uzasadnienie. Aktalnie nie obserwujemy różnicy w zakresie pozycjonowania pomiędzy użytymi nagłówkami "H" a zwykłym pogrubieniem tekstu
  • cdn...