Jak pisać teksty na stronę internetową
W większości przypadków lepsze teksty do zamieszczenia na stronie internetowej piszą osoby bezpośrednio związane z firmą, dla której strona powstaje - przynajmniej od strony merytorycznej. Dlatego też zwyczajem jest, że prowadząc projekt tworzenia strony internetowej my zajmujemy się tworzeniem konstrukcji i grafiki a klient przygotowuje teksty i zwykle także zdjęcia. Bardzo często słyszymy pytanie: "co ja właściwie mam napisać?". Dlatego przygotowaliśmy uniwersalny zestaw inspiracji do stworzenia treści dla strony internetowej. Nie należy w żadnym wypadku traktować jakiegokolwiek punktu, jako obowiązkowego. Po prostu przeczytać i jeśli można coś fajnego o firmie napisać w danym temacie - to super. Oczywiście zawsze warto podejrzeć strony konkurencji, nigdy jednak nie wolno kopiować całych zdań. Nie tylko dlatego, że to nieetyczne - kopiowanie bardzo źle wpływa na pozycjonowanie strony, która otrzymała wklejony tekst. Naturalnie każda z wymienionych poniżej inspiracji powinna być związana z firmą/branżą/produktem/usługą/organizacją itd.
Należy pisać teksty które
- Chce się czytać
- Zapadną w pamięć
- Skłonią czytającego do podzielenia się informacją z innymi
Przykładowe inspiracje
- opisz produkty/usługę/firmę
- historia firmy, lekcje z przeszłości i przekształcenia, jakie doprowadziły do stanu obecnego
- jak udało się osiągnąć sukces
- podejście do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów
- mentor lub marka, która była/jest wzorem, wyjaśnienie dlaczego jest wzorem
- plany na przyszłość
- jak osiągnąć jakiś cel lub użyć narzędzia - instrukcja lub wideo
- oceń nowość lub coś nietypowego, co mogłoby zainteresować ludzi
- zaprezentuj domowy sposób na coś
- stwórz kompilację istotnych elementów charakteryzujących to co robisz
- zbierz przykłady tego, co klienci powinni robić (oczywiście wszystko musi być związane z tym co robisz)
- zrób ranking ulubionych, "the best of"
- podaj przykłady czego klienci nie powinni/powinni robić
- porozmawiaj z ludźmi wszystkich działów w firmie o tym, co warto byłoby zamieścić na stronie, jakie są ich największe sukcesy
- materiał przedstawiający produkt/firmę w dobrym świetle
- materiał przedstawiający pracowników/szefa, ich kwalifikacje
- znajdź temat na topie z branży, przeanalizuj go z różnych punktów widzenia
- wyjaśnij jak firma w związku z powyższym się zachowa
- przedstaw technikę, strategię jakiej używasz
- skomentuj i oceń szanse na sukces wybranej nowości
- podziel się radami czy "dobrymi praktykami" np. marketingowymi
- instruktaż dla klientów jak używać produktów/usług firmy
- przedstaw jakość procedur obowiązujących w firmie
- FAQ - zestawienie najczęściej zadawanych pytań klientów i odpowiedzi
- zaprezentuj studium przypadku (case studies)
- zaprezentuj wywiad z ekspertem
- przedstaw swoją działalność socjalną/charytatywną
- przedstaw misję i wartości firmy
- przedstaw nowego pracownika
- opisz branżową konferencję, targi
- przeprowadź testy A/B i podziel się rezultatami
- przygotuj przegląd narzędzi/strategii w branży i opisz najbardziej efektywne
- przeanalizuj zachowanie klientów
- przeanalizuj "klasykę" postrzegania branży sprzed lat i dodaj spojrzenie z punktu widzenia dnia dzisiejszego i prognoz
- opisz trendy w firmie/branży i jak to wpłynie na przyszłość,
- inne dywagacje o tym, co przyszłość przyniesie
- rady dla hipotetycznego klienta
- przeanalizuj i wskaż na przyczyny danych widocznych w statystykach prowadzonych przez firmę
- przygotuj leksykon terminów branżowych
- przetłumacz na "ludzki" język tekst nasycony terminami branżowymi/naukowymi
- przeprowadź konkurs
- zamieść opinie klientów
- pomysły niestandardowe (podejście "out of the box"), np: video odpowiedź na email, satyra branżowa, zaskakująca fotografia/grafika itp
Teksty należy oczywiście przygotowywać w konsultacji z osobą zajmującą się pozycjonowaniem firmy, która udzieli kluczowych wskazówek w tym zakresie.
Uzgodnij termin spotkania
Wyślij email na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Prowadzisz kampanię AdWords?
BEZPŁATNIE przeprowadzimy jej kontrolę i wskażemy miejsca wymagające zmian!
Gwarancja wyników dla praktycznie każdego biznesu
Wiemy jak zwiększyć obroty Twojej firmy!