Jak pisać teksty na stronę internetową
W większości przypadków lepsze teksty do zamieszczenia na stronie internetowej piszą osoby bezpośrednio związane z firmą, dla której strona powstaje - przynajmniej od strony merytorycznej. Dlatego też zwyczajem jest, że prowadząc projekt tworzenia strony internetowej my zajmujemy się tworzeniem konstrukcji i grafiki a klient przygotowuje teksty i zwykle także zdjęcia. Bardzo często słyszymy pytanie: "co ja właściwie mam napisać?". Dlatego przygotowaliśmy uniwersalny zestaw inspiracji do stworzenia treści dla strony internetowej. Nie należy w żadnym wypadku traktować jakiegokolwiek punktu, jako obowiązkowego. Po prostu przeczytać i jeśli można coś fajnego o firmie napisać w danym temacie - to super. Oczywiście zawsze warto podejrzeć strony konkurencji, nigdy jednak nie wolno kopiować całych zdań. Nie tylko dlatego, że to nieetyczne - kopiowanie bardzo źle wpływa na pozycjonowanie strony, która otrzymała wklejony tekst. Naturalnie każda z wymienionych poniżej inspiracji powinna być związana z firmą/branżą/produktem/usługą/organizacją itd.
Należy pisać teksty które
- Chce się czytać
- Zapadną w pamięć
- Skłonią czytającego do podzielenia się informacją z innymi
Przykładowe inspiracje
- opisz produkty/usługę/firmę
- historia firmy, lekcje z przeszłości i przekształcenia, jakie doprowadziły do stanu obecnego
- jak udało się osiągnąć sukces
- podejście do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów
- mentor lub marka, która była/jest wzorem, wyjaśnienie dlaczego jest wzorem
- plany na przyszłość
- jak osiągnąć jakiś cel lub użyć narzędzia - instrukcja lub wideo
- oceń nowość lub coś nietypowego, co mogłoby zainteresować ludzi
- zaprezentuj domowy sposób na coś
- stwórz kompilację istotnych elementów charakteryzujących to co robisz
- zbierz przykłady tego, co klienci powinni robić (oczywiście wszystko musi być związane z tym co robisz)
- zrób ranking ulubionych, "the best of"
- podaj przykłady czego klienci nie powinni/powinni robić
- porozmawiaj z ludźmi wszystkich działów w firmie o tym, co warto byłoby zamieścić na stronie, jakie są ich największe sukcesy
- materiał przedstawiający produkt/firmę w dobrym świetle
- materiał przedstawiający pracowników/szefa, ich kwalifikacje
- znajdź temat na topie z branży, przeanalizuj go z różnych punktów widzenia
- wyjaśnij jak firma w związku z powyższym się zachowa
- przedstaw technikę, strategię jakiej używasz
- skomentuj i oceń szanse na sukces wybranej nowości
- podziel się radami czy "dobrymi praktykami" np. marketingowymi
- instruktaż dla klientów jak używać produktów/usług firmy
- przedstaw jakość procedur obowiązujących w firmie
- FAQ - zestawienie najczęściej zadawanych pytań klientów i odpowiedzi
- zaprezentuj studium przypadku (case studies)
- zaprezentuj wywiad z ekspertem
- przedstaw swoją działalność socjalną/charytatywną
- przedstaw misję i wartości firmy
- przedstaw nowego pracownika
- opisz branżową konferencję, targi
- przeprowadź testy A/B i podziel się rezultatami
- przygotuj przegląd narzędzi/strategii w branży i opisz najbardziej efektywne
- przeanalizuj zachowanie klientów
- przeanalizuj "klasykę" postrzegania branży sprzed lat i dodaj spojrzenie z punktu widzenia dnia dzisiejszego i prognoz
- opisz trendy w firmie/branży i jak to wpłynie na przyszłość,
- inne dywagacje o tym, co przyszłość przyniesie
- rady dla hipotetycznego klienta
- przeanalizuj i wskaż na przyczyny danych widocznych w statystykach prowadzonych przez firmę
- przygotuj leksykon terminów branżowych
- przetłumacz na "ludzki" język tekst nasycony terminami branżowymi/naukowymi
- przeprowadź konkurs
- zamieść opinie klientów
- pomysły niestandardowe (podejście "out of the box"), np: video odpowiedź na email, satyra branżowa, zaskakująca fotografia/grafika itp
Teksty należy oczywiście przygotowywać w konsultacji z osobą zajmującą się pozycjonowaniem firmy, która udzieli kluczowych wskazówek w tym zakresie.
Porozmawiajmy na Wideo
Wyślij email na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Po uzgodnieniu terminu rozmowy wystarczy kliknąć w poniższy link:
https://meet.google.com/gjx-auzr-svb
i nacisnąć "Dołącz"
Jedyna polska firma z osobą wyróżnioną przez Google statusem Google Ads PLATINUM Product Expert
Wyróżnienie
Google Ads PLATINUM Expert (kliknij)
otrzymało jedynie 21 osób na świecie
Link do profilu
Google Ads Platinum Product Expert
Linki do Certyfikatów: Shopping ads Certification Google Display Ads Certification Google Analytics Individual Qualification Google Ads Search Certification Google Ads Measurement Certification Google Ads Video Certification Digital Sales Certification Google Ads App Certification