Audyt kampanii AdWords (Google Ads) – pytania pod rozwagę

Co jakiś czas przejmujemy prowadzenie kampanii AdWords (aktualnie Google Ads) po koleżankach i kolegach z innych agencji interaktywnych oraz osobach robiących to samodzielnie. Prawie w każdym przypadku daje się zauważyć, że prace mogły być prowadzone lepiej przy stosunkowo niedużym zwiększeniu nakładu pracy. Na lepszą praktykę prowadzenia kampanii pozwoliłoby skorzystanie z audytu zewnętrznego lub samodzielne odpowiadanie sobie co jakiś czas na niektóre pytania. Przykładowe z nich wskazujemy poniżej – są to wybrane pytania stosowane przez nas w trakcie prowadzenia audytów kampanii AdWords.

Audyt Kampanii Reklamowej AdWords

Zagadnienia ogólne

  • Czy jest ustawiona dwustronna wymiana danych pomiędzy AdWords i Analytics?
  • Czy są ustawione i mierzone konwersje?
  • Czy jest podłączone Search Console?
  • Czy jest podłączony kanał YouTube?
  • Czy jest włączone automatyczne tagowanie lub wszystkie linki są odpowiednio otagowane ręcznie?
  • Czy kampanie są odpowiednio wydzielone lokalizacyjnie (np: Warszawa i Łódź mają osobne kampanie, jeśli jest to uzasadnione)?

Kampanie w wyszukiwarce

  • Czy cel kampanii został wybrany prawidłowo?
  • Czy kampanie działają w stanie „ograniczenie z powodu budżetu”?
  • Czy kampanie mają pozostawione kierowanie na „Osoby znajdujące się w mojej wybranej lokalizacji lub nią zainteresowane”?
  • Czy kampanie mają pozostawioną rotację reklam zoptymalizowaną pod kliknięcia?
  • Czy stosowana jest modyfikacja stawek w zależności od lokalizacji?
  • Czy stosowany jest harmonogram dni tygodnia lub pory dnia?
  • Czy stosowana jest modyfikacja stawek w zależności od urządzenia?
  • Czy wykorzystywane są reklamy elastyczne?
  • Czy w grupach reklam znajdują się min. 2 różne reklamy?
  • Czy reklamy mają istotnie zróżnicowaną treść?
  • Czy podobne słowa kluczowe znajdują się w oddzielnych grupach reklam?
  • Czy są stosowane różne sposoby dopasowania?
  • Czy znajdują się w kampaniach słowa kluczowe z wynikiem jakości poniżej 3?
  • Czy stawki max. CPC słów kluczowych są regularnie zmieniane w celu optymalizacji kosztów konwersji?
  • Czy stosowane są wykluczające słowa kluczowe?
  • Czy w wyszukiwanych hasłach znajdują się hasła sprzeczne z celem marketingowym kampanii?
  • Czy najczęściej wyszukiwane hasła zbieżne z celem marketingowym są regularnie dodawane jako słowa kluczowe?
  • Czy stosowane jest rozszerzenie linków do podstron?
  • Czy stosowane jest rozszerzenie objaśnień?
  • Czy stosowane jest rozszerzenie informacji w witrynie?
  • Czy stosowane jest rozszerzenie połączeń?
  • Czy stosowane jest rozszerzenie z plikiem graficznym?
  • Czy stosowane jest rozszerzenie lokalizacji?
  • Czy stosowane jest rozszerzenie promocji?
  • Czy konto Google Ads jest połączone z Profilem Firmy w Google regularnie zbierającym opinie?
  • Czy są wykorzystywanie odbiorcy jako kierowanie/obserwacja?
  • Czy wykorzystywane jest kierowanie demograficzne płeć/wiek?
  • Czy kampania wykorzystuje modyfikacje oparte o RLSA?

Kampanie w sieci reklamowej

  • Czy każda kampania jest wydzielona od sieci wyszukiwania?
  • Czy kampanie działają w stanie „ograniczenie z powodu budżetu”?
  • Czy kampanie mają pozostawione kierowanie na „Osoby znajdujące się w mojej wybranej lokalizacji lub nią zainteresowane”?
  • Czy kampanie mają pozostawioną rotację reklam zoptymalizowaną pod kliknięcia?
  • Czy jest ustawiony „capping”?
  • Czy stosowana jest modyfikacja stawek w zależności od lokalizacji?
  • Czy stosowany jest harmonogram dni tygodnia lub pory dnia?
  • Czy stosowana jest modyfikacja stawek w zależności od urządzenia?
  • Czy wykorzystywane są reklamy graficzne?
  • Czy reklamy graficzne przygotowane są w każdym z najbardziej skutecznych rozmiarów?
  • Czy wykorzystywane są reklamy responsywne?
  • Czy zróżnicowanie reklam jest wystarczające?
  • Czy stosowane są wykluczenia najmniej efektywnych miejsc docelowych, na przykład aplikacji mobilnych?
  • Czy wykorzystywane jest kierowanie demograficzne płeć/wiek/stan rodzinny?

Kampanie remarketingowe

  • Czy każda kampania jest wydzielona od sieci reklamowej?
  • Czy kampanie działają w stanie „ograniczenie z powodu budżetu”?
  • Czy kampanie mają pozostawione kierowanie na „Osoby znajdujące się w mojej wybranej lokalizacji lub nią zainteresowane”?
  • Czy kampanie mają pozostawioną rotację reklam zoptymalizowaną pod kliknięcia?
  • Czy jest ustawiony „capping”?
  • Czy stosowana jest modyfikacja stawek w zależności od lokalizacji?
  • Czy stosowany jest harmonogram dni tygodnia lub pory dnia?
  • Czy stosowana jest modyfikacja stawek w zależności od urządzenia?
  • Czy wykorzystywane są reklamy graficzne?
  • Czy reklamy graficzne przygotowane są w każdym z najbardziej skutecznych rozmiarów?
  • Czy wykorzystywane są reklamy responsywne?
  • Czy zróżnicowanie reklam jest wystarczające?
  • Czy wykorzystywane jest kierowanie demograficzne płeć/wiek/stan rodzinny?
  • Czy stosowane są wykluczenia najmniej efektywnych miejsc docelowych, na przykład aplikacji mobilnych?
  • Czy zostały stworzone listy remarketingowe inne od standardowych?

Kampanie wideo

  • Czy kampanie działają w stanie „ograniczenie z powodu budżetu”?
  • Czy kampanie mają pozostawione kierowanie na „Osoby znajdujące się w mojej wybranej lokalizacji lub nią zainteresowane”?
  • Czy kampanie mają pozostawioną rotację reklam zoptymalizowaną pod obejrzenia?
  • Czy jest ustawiony „capping”?
  • Czy stosowana jest modyfikacja stawek w zależności od lokalizacji?
  • Czy stosowany jest harmonogram dni tygodnia lub pory dnia?
  • Czy stosowana jest modyfikacja stawek w zależności od urządzenia?
  • Czy materiał wideo jest przygotowany pod kątem YouTube?
  • Czy kampania ma ustawione kierowanie do precyzyjnie określonej grupy docelowej?
  • Czy w kierowaniu wykorzystywane są listy remarketingowe?
  • Czy stosowane są wykluczenia odbiorców nie będących grupą docelową (np: dzieci)?
  • Czy stosowane są wykluczenia najmniej efektywnych miejsc docelowych, na przykład aplikacji mobilnych?
  • Czy wykorzystywane jest kierowanie demograficzne płeć/wiek/stan rodzinny?

Jeśli chcesz podnieść efektywność działań reklamowych i zwiększyć zyski – kliknij tutaj (←kliknij) i zapoznaj się z dalszymi informacjami.