Co jakiś czas przejmujemy prowadzenie kampanii AdWords (aktualnie Google Ads) po koleżankach i kolegach z innych agencji interaktywnych oraz osobach robiących to samodzielnie. Prawie w każdym przypadku daje się zauważyć, że prace mogły być prowadzone lepiej przy stosunkowo niedużym zwiększeniu nakładu pracy. Na lepszą praktykę prowadzenia kampanii pozwoliłoby skorzystanie z audytu zewnętrznego lub samodzielne odpowiadanie sobie co jakiś czas na niektóre pytania. Przykładowe z nich wskazujemy poniżej – są to wybrane pytania stosowane przez nas w trakcie prowadzenia audytów kampanii AdWords.

Zagadnienia ogólne
- Czy jest ustawiona dwustronna wymiana danych pomiędzy AdWords i Analytics?
- Czy są ustawione i mierzone konwersje?
- Czy jest podłączone Search Console?
- Czy jest podłączony kanał YouTube?
- Czy jest włączone automatyczne tagowanie lub wszystkie linki są odpowiednio otagowane ręcznie?
- Czy kampanie są odpowiednio wydzielone lokalizacyjnie (np: Warszawa i Łódź mają osobne kampanie, jeśli jest to uzasadnione)?
Kampanie w wyszukiwarce
- Czy cel kampanii został wybrany prawidłowo?
- Czy kampanie działają w stanie „ograniczenie z powodu budżetu”?
- Czy kampanie mają pozostawione kierowanie na „Osoby znajdujące się w mojej wybranej lokalizacji lub nią zainteresowane”?
- Czy kampanie mają pozostawioną rotację reklam zoptymalizowaną pod kliknięcia?
- Czy stosowana jest modyfikacja stawek w zależności od lokalizacji?
- Czy stosowany jest harmonogram dni tygodnia lub pory dnia?
- Czy stosowana jest modyfikacja stawek w zależności od urządzenia?
- Czy wykorzystywane są reklamy elastyczne?
- Czy w grupach reklam znajdują się min. 2 różne reklamy?
- Czy reklamy mają istotnie zróżnicowaną treść?
- Czy podobne słowa kluczowe znajdują się w oddzielnych grupach reklam?
- Czy są stosowane różne sposoby dopasowania?
- Czy znajdują się w kampaniach słowa kluczowe z wynikiem jakości poniżej 3?
- Czy stawki max. CPC słów kluczowych są regularnie zmieniane w celu optymalizacji kosztów konwersji?
- Czy stosowane są wykluczające słowa kluczowe?
- Czy w wyszukiwanych hasłach znajdują się hasła sprzeczne z celem marketingowym kampanii?
- Czy najczęściej wyszukiwane hasła zbieżne z celem marketingowym są regularnie dodawane jako słowa kluczowe?
- Czy stosowane jest rozszerzenie linków do podstron?
- Czy stosowane jest rozszerzenie objaśnień?
- Czy stosowane jest rozszerzenie informacji w witrynie?
- Czy stosowane jest rozszerzenie połączeń?
- Czy stosowane jest rozszerzenie z plikiem graficznym?
- Czy stosowane jest rozszerzenie lokalizacji?
- Czy stosowane jest rozszerzenie promocji?
- Czy konto Google Ads jest połączone z Profilem Firmy w Google regularnie zbierającym opinie?
- Czy są wykorzystywanie odbiorcy jako kierowanie/obserwacja?
- Czy wykorzystywane jest kierowanie demograficzne płeć/wiek?
- Czy kampania wykorzystuje modyfikacje oparte o RLSA?
Kampanie w sieci reklamowej
- Czy każda kampania jest wydzielona od sieci wyszukiwania?
- Czy kampanie działają w stanie „ograniczenie z powodu budżetu”?
- Czy kampanie mają pozostawione kierowanie na „Osoby znajdujące się w mojej wybranej lokalizacji lub nią zainteresowane”?
- Czy kampanie mają pozostawioną rotację reklam zoptymalizowaną pod kliknięcia?
- Czy jest ustawiony „capping”?
- Czy stosowana jest modyfikacja stawek w zależności od lokalizacji?
- Czy stosowany jest harmonogram dni tygodnia lub pory dnia?
- Czy stosowana jest modyfikacja stawek w zależności od urządzenia?
- Czy wykorzystywane są reklamy graficzne?
- Czy reklamy graficzne przygotowane są w każdym z najbardziej skutecznych rozmiarów?
- Czy wykorzystywane są reklamy responsywne?
- Czy zróżnicowanie reklam jest wystarczające?
- Czy stosowane są wykluczenia najmniej efektywnych miejsc docelowych, na przykład aplikacji mobilnych?
- Czy wykorzystywane jest kierowanie demograficzne płeć/wiek/stan rodzinny?
Kampanie remarketingowe
- Czy każda kampania jest wydzielona od sieci reklamowej?
- Czy kampanie działają w stanie „ograniczenie z powodu budżetu”?
- Czy kampanie mają pozostawione kierowanie na „Osoby znajdujące się w mojej wybranej lokalizacji lub nią zainteresowane”?
- Czy kampanie mają pozostawioną rotację reklam zoptymalizowaną pod kliknięcia?
- Czy jest ustawiony „capping”?
- Czy stosowana jest modyfikacja stawek w zależności od lokalizacji?
- Czy stosowany jest harmonogram dni tygodnia lub pory dnia?
- Czy stosowana jest modyfikacja stawek w zależności od urządzenia?
- Czy wykorzystywane są reklamy graficzne?
- Czy reklamy graficzne przygotowane są w każdym z najbardziej skutecznych rozmiarów?
- Czy wykorzystywane są reklamy responsywne?
- Czy zróżnicowanie reklam jest wystarczające?
- Czy wykorzystywane jest kierowanie demograficzne płeć/wiek/stan rodzinny?
- Czy stosowane są wykluczenia najmniej efektywnych miejsc docelowych, na przykład aplikacji mobilnych?
- Czy zostały stworzone listy remarketingowe inne od standardowych?
Kampanie wideo
- Czy kampanie działają w stanie „ograniczenie z powodu budżetu”?
- Czy kampanie mają pozostawione kierowanie na „Osoby znajdujące się w mojej wybranej lokalizacji lub nią zainteresowane”?
- Czy kampanie mają pozostawioną rotację reklam zoptymalizowaną pod obejrzenia?
- Czy jest ustawiony „capping”?
- Czy stosowana jest modyfikacja stawek w zależności od lokalizacji?
- Czy stosowany jest harmonogram dni tygodnia lub pory dnia?
- Czy stosowana jest modyfikacja stawek w zależności od urządzenia?
- Czy materiał wideo jest przygotowany pod kątem YouTube?
- Czy kampania ma ustawione kierowanie do precyzyjnie określonej grupy docelowej?
- Czy w kierowaniu wykorzystywane są listy remarketingowe?
- Czy stosowane są wykluczenia odbiorców nie będących grupą docelową (np: dzieci)?
- Czy stosowane są wykluczenia najmniej efektywnych miejsc docelowych, na przykład aplikacji mobilnych?
- Czy wykorzystywane jest kierowanie demograficzne płeć/wiek/stan rodzinny?
Jeśli chcesz podnieść efektywność działań reklamowych i zwiększyć zyski – kliknij tutaj (←kliknij) i zapoznaj się z dalszymi informacjami.