Poniżej kilka porad dotyczących reklamy w Google, które doczekały się spisania w związku z rokiem 2023. Kolejność jest radosna, czyli przypadkowa i na pewno nie wyczerpuje wyjątkowo szerokiego tematu 🙂
-
Wydzielaj tam gdzie można. Optymalizacja każdej kampanii reklamowej – w tym Google Ads – opiera się o przesuwanie środków od działań nieefektywnych do efektywnych. Jeśli mamy wszystko razem – tego typu działania są niemożliwe lub utrudnione. Czyli wydzielamy kampanie po lokalizacjach, dniach tygodnia, czasie wyświetlenia, grupach odbiorców, marży, grupach produktów itd.
-
Rozpoczynaj od ręcznego ustalania stawek w kampaniach reklamowych, gdzie jest to możliwe. Należy tak robić, ponieważ umożliwia to po przejściu na automatyczne strategie określania stawek ocenę, co jest bardziej efektywne.
-
Poświęcaj regularnie czas na naukę. System reklamowy Google jest wielokrotnie bardziej złożony, niż to się wydaje na pierwszy rzut mózgu i dlatego należy regularnie poszerzać wiedzę – bo większa wiedza to lepsze decyzje w trakcie prowadzenia działań reklamowych, a właśnie z dobrych decyzji biorą się zyskowne kampanie reklamowe. Oto przykładowe źródła inspiracji:
https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje/
https://skillshop.exceedlms.com/student/catalog/list?category_ids=53-google-ads
https://www.youtube.com/user/learnwithgoogle -
Pamiętaj, że to od strony i jej porównania z innymi zależą decyzje zakupowe – kampanie reklamowe Google Ads jedynie ściągają ludzi na stronę. A zatem należy przeanalizować dokładnie stronę, na przykład w porównaniu do liderów branżowych.
-
Zaprzyjaźnij się z GA4, ponieważ rozwiązanie to jest standardem analityki internetowej na przyszłość.
-
Zwiększaj, jeśli to możliwe wykorzystywanie tzw. “first party data“, czyli danych zbieranych przez firmę – w sytuacji rosnących problemów z wykorzystywaniem “third party data” w działaniach reklamowych.
-
Testuj wszystkie istniejące rozwiązania reklamowe, aby mieć pewność, że stosujesz na stałe to, co dla Ciebie najlepsze. Przeznacz 10-20% budżetu na testowanie na początek.
-
Ostrożnie akceptuj rekomendacje systemu Google Ads, w szczególności dotyczy to zgody na automatyczne rekomendacje.
-
Pamiętaj, że kierowanie na segmenty niestandardowe ” Użytkownicy, którzy szukali dowolnego z tych haseł w Google” działa w sieci reklamowej jak “Użytkownicy z którymkolwiek z tych zainteresowań lub zamiarów zakupu” (opcja działa zgodnie z nazwą tylko w zasobach Google: YouTube, Gmail, Discover).
-
Przetestuj kampanię Performance Max, jeśli jeszcze nie miało to miejsca, ponieważ jej znaczenie będzie najprawdopodobniej dalej rosło. Dopóki jest to możliwe, uruchom kampanię bez zasobów (w przypadku sklepu).
-
Licz zyski – wskaźniki kampanii reklamowej nie są celem samym w sobie – np: nie staraj się dogmatycznie o jak najwyższy ROAS, ponieważ od pewnego poziomu wraz ze wzrostem ROAS zyski zaczynają spadać.
Tak czy inaczej, jak w wielu innych dziedzinach życia kluczem do sukcesu jest poświęcanie pracy nad Google Ads dużej ilości czasu. Zasada 10 000 godzin sprawdza się także i w tym przypadku.
Co teraz?
Wyślij link do artykułu temu, komu może się on przydać (lub zamieść gdzieś w internecie). Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj (←kliknij).
Jedyny w Polsce
Google Ads DIAMOND Expert