Google Ads – o czym warto pamiętać w 2023 i nie tylko

O czym warto pamiętać w Google Ads w 2023 roku

Poniżej kilka porad dotyczących reklamy w Google, które doczekały się spisania w związku z rokiem 2023. Kolejność jest radosna, czyli przypadkowa i na pewno nie wyczerpuje wyjątkowo szerokiego tematu 🙂

  1. Wydzielaj tam gdzie można. Optymalizacja każdej kampanii reklamowej – w tym Google Ads – opiera się o przesuwanie środków od działań nieefektywnych do efektywnych. Jeśli mamy wszystko razem – tego typu działania są niemożliwe lub utrudnione. Czyli wydzielamy kampanie po lokalizacjach, dniach tygodnia, czasie wyświetlenia, grupach odbiorców, marży, grupach produktów itd.

  2. Rozpoczynaj od ręcznego ustalania stawek w kampaniach reklamowych, gdzie jest to możliwe. Należy tak robić, ponieważ umożliwia to po przejściu na automatyczne strategie określania stawek ocenę, co jest bardziej efektywne. 

  3. Poświęcaj regularnie czas na naukę. System reklamowy Google jest wielokrotnie bardziej złożony, niż to się wydaje na pierwszy rzut mózgu i dlatego należy regularnie poszerzać wiedzę – bo większa wiedza to lepsze decyzje w trakcie prowadzenia działań reklamowych, a właśnie z dobrych decyzji biorą się zyskowne kampanie reklamowe. Oto przykładowe źródła inspiracji:
    https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje/ 
    https://skillshop.exceedlms.com/student/catalog/list?category_ids=53-google-ads  
    https://www.youtube.com/user/learnwithgoogle 

  4. Pamiętaj, że to od strony i jej porównania z innymi zależą decyzje zakupowe – kampanie reklamowe Google Ads jedynie ściągają ludzi na stronę. A zatem należy przeanalizować dokładnie stronę, na przykład w porównaniu do liderów branżowych.

  5. Zaprzyjaźnij się z GA4, ponieważ rozwiązanie to jest standardem analityki internetowej na przyszłość.

  6. Zwiększaj, jeśli to możliwe wykorzystywanie tzw. “first party data“, czyli danych zbieranych przez firmę – w sytuacji rosnących problemów z wykorzystywaniem “third party data” w działaniach reklamowych.

  7. Testuj wszystkie istniejące rozwiązania reklamowe, aby mieć pewność, że stosujesz na stałe to, co dla Ciebie najlepsze. Przeznacz 10-20% budżetu na testowanie na początek.

  8. Ostrożnie akceptuj rekomendacje systemu Google Ads, w szczególności dotyczy to zgody na automatyczne rekomendacje.

  9. Pamiętaj, że kierowanie na segmenty niestandardowe ” Użytkownicy, którzy szukali dowolnego z tych haseł w Google” działa w sieci reklamowej jak “Użytkownicy z którymkolwiek z tych zainteresowań lub zamiarów zakupu” (opcja działa zgodnie z nazwą tylko w zasobach Google: YouTube, Gmail, Discover).

  10. Przetestuj kampanię Performance Max, jeśli jeszcze nie miało to miejsca, ponieważ jej znaczenie będzie najprawdopodobniej dalej rosło. Dopóki jest to możliwe, uruchom kampanię bez zasobów (w przypadku sklepu).

  11. Licz zyski – wskaźniki kampanii reklamowej nie są celem samym w sobie – np: nie staraj się dogmatycznie o jak najwyższy ROAS, ponieważ od pewnego poziomu wraz ze wzrostem ROAS zyski zaczynają spadać.

Tak czy inaczej, jak w wielu innych dziedzinach życia kluczem do sukcesu jest poświęcanie pracy nad Google Ads dużej ilości czasu. Zasada 10 000 godzin sprawdza się także i w tym przypadku.

Co teraz?

Wyślij link do artykułu temu, komu może się on przydać (lub zamieść gdzieś w internecie). Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj (←kliknij).

Jedyny w Polsce
Google Ads DIAMOND Expert