Jak zyskownie reklamować kancelarię prawną?

lawyer, judge, law-7325293.jpg

2 min czytania
Chcesz częściej słyszeć dzwoniący telefon w swojej kancelarii i widzieć więcej klientów?
Jeśli tak – ten artykuł jest dla Ciebie!

Spis treści:

      • Zniesienie całkowitego zakazu reklamy dla adwokatów

      • Jak efektywnie zaistnieć w internecie?

      • Reklama w Google (Kampanie Google Ads)

      • Czym kierować się tworząc reklamę w wyszukiwarce Google?

      • Ostrzegamy – najczęstsze błędy w prowadzeniu kampanii reklamowych dla adwokatów

      • Podsumowanie

    Reklama to jeden z najważniejszych elementów wpływających na efektywność działania  firmy. Teoretycznie wolny rynek umożliwia każdemu promowanie swoich usług, jednak jeszcze do niedawna istniały ograniczenia dotyczące radców prawnych i adwokatów.  

    Zniesienie całkowitego zakazu reklamy dla adwokatów

    Kampanie Zagraniczne Cennik

    Nie jesteśmy specjalistami w zakresie prawa, ale warto wspomnieć, że uchwała nr 93/2023 Naczelnej Rady Adwokackiej z 23 maja 2023 roku wniosła rewolucyjne zmiany w zakresie możliwości reklamowania się przez adwokatów. Przed tą uchwałą obowiązywał zakaz reklamy i groziły sankcje dyscyplinarne za tego typu działania (na szczęście żadnego z naszych klientów to nie spotkało). 

    Jak efektywnie zaistnieć w internecie?

    Kampanie Zagraniczne Cennik

    Przepisy prawa nigdy nie zabraniały stosowania tzw. content marketingu (marketingu treści), czyli  strategii marketingowej polegającej na regularnym tworzeniu oraz dystrybucji atrakcyjnych i przydatnych treści, które mają za zadanie zainteresować i utrzymać ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców w taki sposób, aby nakłonić ich do działania przynoszącego zysk (średnio udaną próbą tego typu działania jest ten właśnie artykuł). 

    Stąd też popularne jest prowadzenie blogów o tematyce prawnej. Dodatkowo czytelnikowi zainteresowanemu naszymi artykułami na blogu, możemy zaproponować wysyłanie maila z treściami o tematyce, która go interesuje. Proponowanie czytelnikowi zapisania się do newslettera oczywiście nie powinno naruszać zasad uczciwej konkurencji, ochrony tajemnicy zawodowej, a także zasad etyki i godności zawodu. 

    Innym sposobem zaistnienia w internecie jest aktywność w mediach społecznościowych (interesujące wpisy, sposoby rozwiązywania problemów, zamieszczanie zdjęć) – konto na profilu powinno być cennym źródłem informacji o charakterze eksperckim, a co za tym idzie wartościowe merytorycznie dla czytelników. Generalnie oczywiście działania w social mediach mają za zadanie przyciągnięcie potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług.

    Reklama w Google (Kampanie Google Ads)

    Kampanie Zagraniczne Cennik

    Z naszego doświadczenia jasno wynika, że najskuteczniejszym i najbardziej zyskownym sposobem promowania kancelarii prawnej w internecie jest kampania reklamowa w wyszukiwarce Google (kiedyś AdWords, aktualnie Google Ads). Za pomocą Google Ads można bowiem sprawić, aby kancelaria adwokacka znalazła się na najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, co pociąga za sobą najwięcej kliknięć. Należy jednak zawsze mieć na uwadze, że reklamowanie usług prawnych w wyszukiwarce Google jest sprawą złożoną i wymagającą dużego doświadczenia, jeśli działania mają być maksymalnie efektywne.

    Czym kierować się tworząc reklamę w wyszukiwarce Google?

    Kampanie Zagraniczne Cennik

    Reklama w wyszukiwarce powinna być sformułowana tak, aby w obiektywny sposób informowała o szczegółach usługi. Oznacza to:

        • nieumieszczanie subiektywnych opinii, porównywania do innych, wartościowania (np. najlepszy)

        • stosowanie ogólnych haseł w reklamach jak Kancelaria Prawna Łódź, Adwokat Warszawa itp.

        • niegwarantowanie rozwiązania problemu

        • nieinformowanie w sposób nachalny o swoich usługach

        • informowanie o stanie faktycznym

        • niestosowanie nachalnych wezwań zachęcających do działania

        • nienaruszanie godności, uczciwości, ani tajemnicy zawodowej

        • niestosowanie remarketingu

      Ostrzegamy – najczęstsze błędy w prowadzeniu kampanii reklamowych dla adwokatów i radców prawnych

        1. Brak lub niewłaściwie skonfigurowane konwersje
        2. Kierowanie kampanii na „Osoby znajdujące się w mojej wybranej lokalizacji lub nią zainteresowane”
        3. Pomijanie różnic demograficznych
        4. Niedostateczne wydzielanie lokalizacji
        5. Niestosowanie segmentacji harmonogramu
        6. Niewykorzystywanie wszystkich dostępnych rozszerzeń
        7. Niestosowanie wykluczających słów kluczowych
        8. Wykorzystywanie wyłączenie dopasowania przybliżonego
        9. Nieregularne zmiany konfiguracji kampanii w reakcji na nowe dane
        10. Niedostateczne testowanie różnych treści reklamowych
        11. Niestosowanie modyfikacji stawek w zależności od urządzenia
        12. Brak rozwiązań zapobiegających wielokrotnym kliknięciom w reklamę przez tą samą osobę
        13. Niestosowanie modyfikacji stawek w zależności od lokalizacji

        Kampanie Zagraniczne Cennik

        Podsumowanie

        Kampania reklamowa w Google ukierunkowana jest na regularne pozyskiwanie potencjalnych klientów, którzy dokładnie wyrażają swoje potrzeby poprzez wpisanie w wyszukiwarce konkretnego zwrotu. Oznacza to, że w tej właśnie chwili, gdy jakiś człowiek wpisuje w wyszukiwarkę “adwokat warszawa”, “adwokat łódź” czy “adwokat sprawy karne warszawa” jest dla Ciebie idealnym potencjalnym klientem. 
        Reklama w wyszukiwarce Google jest więc skutecznym narzędziem marketingowym, które pozwala dotrzeć z informacją do odpowiedniego odbiorcy nastawionego na skorzystanie z Twojej usługi prawnej w zakresie konkretnej specjalizacji lub generalnie wsparcia prawnego. 

        System reklamowy Google Ads uczynił w krótkim czasie wiele kancelarii adwokackich gwiazdami, w czym mieliśmy przyjemność kilkukrotnie brać udział jako agencja reklamowa specjalizująca się w reklamie w Google. 

        Co teraz?

        Wyślij link do artykułu temu, komu może się on przydać (lub zamieść gdzieś w internecie). Jeśli chcesz częściej słyszeć dzwoniący telefon w swojej kancelarii i zwiększyć zyski kliknij tutaj (←kliknij) i zapoznaj się z dalszymi informacjami.

        Jedyny w Polsce
        Google Ads DIAMOND Expert