Jak zyskownie reklamować kancelarię prawną?

lawyer, judge, law-7325293.jpg

2 min czytania
Chcesz częściej słyszeć dzwoniący telefon w swojej kancelarii i widzieć więcej klientów?
Jeśli tak – ten artykuł jest dla Ciebie!

Spis treści:

    • Zniesienie całkowitego zakazu reklamy dla adwokatów

    • Jak efektywnie zaistnieć w internecie?

    • Reklama w Google (Kampanie Google Ads)

    • Czym kierować się tworząc reklamę w wyszukiwarce Google?

    • Ostrzegamy – najczęstsze błędy w prowadzeniu kampanii reklamowych dla adwokatów

    • Podsumowanie

Reklama to jeden z najważniejszych elementów wpływających na efektywność działania  firmy. Teoretycznie wolny rynek umożliwia każdemu promowanie swoich usług, jednak jeszcze do niedawna istniały ograniczenia dotyczące radców prawnych i adwokatów.  

Zniesienie całkowitego zakazu reklamy dla adwokatów

Kampanie Zagraniczne Cennik

Nie jesteśmy specjalistami w zakresie prawa, ale warto wspomnieć, że uchwała nr 93/2023 Naczelnej Rady Adwokackiej z 23 maja 2023 roku wniosła rewolucyjne zmiany w zakresie możliwości reklamowania się przez adwokatów. Przed tą uchwałą obowiązywał zakaz reklamy i groziły sankcje dyscyplinarne za tego typu działania (na szczęście żadnego z naszych klientów to nie spotkało). 

Jak efektywnie zaistnieć w internecie?

Kampanie Zagraniczne Cennik

Przepisy prawa nigdy nie zabraniały stosowania tzw. content marketingu (marketingu treści), czyli  strategii marketingowej polegającej na regularnym tworzeniu oraz dystrybucji atrakcyjnych i przydatnych treści, które mają za zadanie zainteresować i utrzymać ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców w taki sposób, aby nakłonić ich do działania przynoszącego zysk (średnio udaną próbą tego typu działania jest ten właśnie artykuł). 

Stąd też popularne jest prowadzenie blogów o tematyce prawnej. Dodatkowo czytelnikowi zainteresowanemu naszymi artykułami na blogu, możemy zaproponować wysyłanie maila z treściami o tematyce, która go interesuje. Proponowanie czytelnikowi zapisania się do newslettera oczywiście nie powinno naruszać zasad uczciwej konkurencji, ochrony tajemnicy zawodowej, a także zasad etyki i godności zawodu. 

Innym sposobem zaistnienia w internecie jest aktywność w mediach społecznościowych (interesujące wpisy, sposoby rozwiązywania problemów, zamieszczanie zdjęć) – konto na profilu powinno być cennym źródłem informacji o charakterze eksperckim, a co za tym idzie wartościowe merytorycznie dla czytelników. Generalnie oczywiście działania w social mediach mają za zadanie przyciągnięcie potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług.

Reklama w Google (Kampanie Google Ads)

Kampanie Zagraniczne Cennik

Z naszego doświadczenia jasno wynika, że najskuteczniejszym i najbardziej zyskownym sposobem promowania kancelarii prawnej w internecie jest kampania reklamowa w wyszukiwarce Google (kiedyś AdWords, aktualnie Google Ads). Za pomocą Google Ads można bowiem sprawić, aby kancelaria adwokacka znalazła się na najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, co pociąga za sobą najwięcej kliknięć. Należy jednak zawsze mieć na uwadze, że reklamowanie usług prawnych w wyszukiwarce Google jest sprawą złożoną i wymagającą dużego doświadczenia, jeśli działania mają być maksymalnie efektywne.

Czym kierować się tworząc reklamę w wyszukiwarce Google?

Kampanie Zagraniczne Cennik

Reklama w wyszukiwarce powinna być sformułowana tak, aby w obiektywny sposób informowała o szczegółach usługi. Oznacza to:

    • nieumieszczanie subiektywnych opinii, porównywania do innych, wartościowania (np. najlepszy)

    • stosowanie ogólnych haseł w reklamach jak Kancelaria Prawna Łódź, Adwokat Warszawa itp.

    • niegwarantowanie rozwiązania problemu

    • nieinformowanie w sposób nachalny o swoich usługach

    • informowanie o stanie faktycznym

    • niestosowanie nachalnych wezwań zachęcających do działania

    • nienaruszanie godności, uczciwości, ani tajemnicy zawodowej

    • niestosowanie remarketingu

Ostrzegamy – najczęstsze błędy w prowadzeniu kampanii reklamowych dla adwokatów i radców prawnych

  • Brak lub niewłaściwie skonfigurowane konwersje
  • Kierowanie kampanii na „Osoby znajdujące się w mojej wybranej lokalizacji lub nią zainteresowane”
  • Pomijanie różnic demograficznych
  • Niedostateczne wydzielanie lokalizacji
  • Niestosowanie segmentacji harmonogramu
  • Niewykorzystywanie wszystkich dostępnych rozszerzeń
  • Niestosowanie wykluczających słów kluczowych
  • Wykorzystywanie wyłączenie dopasowania przybliżonego
  • Nieregularne zmiany konfiguracji kampanii w reakcji na nowe dane
  • Niedostateczne testowanie różnych treści reklamowych
  • Niestosowanie modyfikacji stawek w zależności od urządzenia
  • Brak rozwiązań zapobiegających wielokrotnym kliknięciom w reklamę przez tą samą osobę
  • Niestosowanie modyfikacji stawek w zależności od lokalizacji

Kampanie Zagraniczne Cennik

Podsumowanie

Kampania reklamowa w Google ukierunkowana jest na regularne pozyskiwanie potencjalnych klientów, którzy dokładnie wyrażają swoje potrzeby poprzez wpisanie w wyszukiwarce konkretnego zwrotu. Oznacza to, że w tej właśnie chwili, gdy jakiś człowiek wpisuje w wyszukiwarkę “adwokat warszawa”, “adwokat łódź” czy “adwokat sprawy karne warszawa” jest dla Ciebie idealnym potencjalnym klientem. 
Reklama w wyszukiwarce Google jest więc skutecznym narzędziem marketingowym, które pozwala dotrzeć z informacją do odpowiedniego odbiorcy nastawionego na skorzystanie z Twojej usługi prawnej w zakresie konkretnej specjalizacji lub generalnie wsparcia prawnego. 

System reklamowy Google Ads uczynił w krótkim czasie wiele kancelarii adwokackich gwiazdami, w czym mieliśmy przyjemność kilkukrotnie brać udział jako agencja reklamowa specjalizująca się w reklamie w Google. 

Co teraz?

Wyślij link do artykułu temu, komu może się on przydać (lub zamieść gdzieś w internecie). Jeśli chcesz częściej słyszeć dzwoniący telefon w swojej kancelarii i zwiększyć zyski kliknij tutaj (←kliknij) i zapoznaj się z dalszymi informacjami.

Jedyny w Polsce
Google Ads DIAMOND Expert