17 pomysłów na pozyskanie opinii w Profilu Firmy w Google

Jak pozyskać opinie Google

Trudno przecenić istotność dobrych opinii w Profilu Firmy w Google. Opinie mają znaczenie podczas prowadzenia jakichkolwiek działań reklamowych mających na celu zwiększenie ruchu na stronie – czy jest to pozycjonowanie, social media, czy reklama w Google. W każdym przypadku część klientów przed podjęciem decyzji kontaktowej czy zakupowej szuka w sieci opinii o firmie, zwykle po prostu wpisując w google.pl “firma opinie”. 

Warto dodać, że nie tylko wysokość ocen zawartych w opiniach ma znaczenie, ale także ich ilość i to czy zostały wystawione przez rzeczywistych użytkowników, czy za pomocą kont służących jedynie do tego celu (Google ma sposoby na identyfikację nadużyć w tym zakresie). Dodatkowo regularne, pozytywne opinie dobrze wpływają na pozycjonowanie, co potwierdzają testy.

  1. Stwórz w Profilu Firmy w Google link prowadzący po kliknięciu do modułu wystawiania opinii
    Menedżer Profilu Firmy > ikonka “Poproś o opinie” > skopiuj “Link opinii” (w aktualnej wersji profilu ścieżka może być inna).
  2. Nie wysyłaj linku do wyników wyszukiwania w Google z prośbą o opinię
    …czyli czegoś takiego:  https://www.google.com/search?q=moja+firma…, ponieważ taki link po kliknięciu nie zawsze zawiera moduł, którym można wystawić opinię.
  3. Zamieść wygenerowany link do wystawiania opinii w stopkach maili firmowych
  4. Odpowiadaj na istniejące opinie
    Dzięki temu inni będą widzieli, że je czytasz i że mają dla Ciebie znaczenie.
  5. Poproś klientów o opinie na portalach społecznościowych
    Wykorzystaj stworzony link, ponieważ wiele osób nie wie, jak wystawić opinię – a w link wystarczy kliknąć, żeby to zrobić.
  6. Wyślij maile z prośbą o wystawienie opinii
    Indywidualne prośby są skuteczniejsze od wysyłek masowych.
  7. Wyślij sms-a z prośbą o wystawienie opinii
    Można to zrobić zamiast prośby mailowej jeśli tak przebiegał kontakt z klientem lub gdy wysłany email pozostał bez odpowiedzi. Sms-y generalnie mają większy odsetek przeczytania niż maile. Zwykle jednak najskuteczniejsze jest to, o czym w kolejnym punkcie.
  8. Proś o opinie osobiście
    Wykorzystuj do tego rozmowy, z których jasno wynika zadowolenie klienta.
  9. Zamieść prośbę o wystawianie opinii w stopce strony internetowej
    …lub generalnie “na stronie” w miejscu dobrze widocznym – ale nie zamiast logo z lewej na górze 😉 Niestety jest to dość ryzykowny sposób na pozyskiwanie opinii, ponieważ zwykle niesie za sobą mniejszy odsetek takich opinii, na których nam najbardziej zależy i dlatego raczej należy go wykorzystywać w ostateczności.
  10. Stwórz krótkie wideo pokazujące jak wystawić opinię
    Można to zrobić nawet smartfonem, wiele osób najchętniej zrobi coś wtedy, gdy najpierw zobaczy krok po kroku jak to zrobić.
  11. Proś o opinie nie tylko klientów
    …ale także dostawców i innych partnerów biznesowych jak np. agencja reklamowa prowadząca kampanię Google Ads (kiedyś AdWords)
  12. Jeśli wysyłasz do klientów ankiety – dołącz do nich prośbę o wystawienie opinii
  13. Podkreślaj, jak proste jest wystawienie opinii
    Wystarczy kliknąć w link, pierwszą gwiazdkę z prawej, dodać tekst i gotowe!
  14. Lepiej z konta śmieciowego niż wcale
    Jeśli ktoś z jakichś przyczyn nie chce wystawiać opinii w Profilu Firmy w Google pod własnym imieniem i nazwiskiem – może użyć do tego tzw. konta śmieciowego. Większość z nas posiada takie konta w celu korzystania z różnych usług, które wiążą się z ryzykiem regularnego otrzymywania wiadomości reklamowych.
  15. Wykorzystaj pocztę tradycyjną do wysyłania próśb
    Jest duża szansa, że wiadomości wysłane w ten sposób nie trafią do spamu 😉
  16. Zadaj sobie pytanie, co możesz zrobić, żeby klienci chcieli wystawiać opinie
    …bo najlepszym sposobem na to, żeby drugi człowiek zrobił to, co chcemy, jest doprowadzenie do tego, żeby sam tego chciał. Przykładowo, jeśli klient też prowadzi firmę – można zaoferować wystawienie opinii w ramach rewanżu.
  17. Stwórz przemyślany i ciągle ulepszany proces proszenia o opinie
    Proces ten powinien precyzować moment, w którym najlepiej prosić o opinię, jak to robić i być stałym elementem obsługi posprzedażowej. Po otrzymaniu opinii warto na nią odpowiedzieć nie tylko ze względów kurtuazyjnych, ale także, aby zakomunikować innym, że opinie w Profilu Firmy w Google są dla nas ważne.

Co teraz?

Wyślij link do artykułu temu, komu może się on przydać (lub zamieść gdzieś w internecie). Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj (←kliknij).

Jedyny w Polsce
Google Ads DIAMOND Expert