Reklama w Google Ads
Reklama w Google - czyli Google Ads
Poniżej znajdziesz rozwinięcie następujących tematów związanych z reklamą w Google:
- Dlaczego Google Ads?
- Reklama Google Ads w skrócie.
- Jestem już widoczny w wynikach organicznych. Czy reklama w Google jest mi potrzebna?
- Moi klienci nie klikają w reklamy Google. Ja też nie klikam.
- Próbowałem już i nie działało.
- Dlaczego mam płacić prowizję za obsługę – mogę przecież poprowadzić kampanię reklamową Google Ads samodzielnie.
- Mój biznes opiera się o polecenia osobiste. Mam wystarczającą ilość klientów.
- Jaką mam gwarancję, że reklama w Google zadziała?
- Moi klienci nie kupują przez Internet.
- Moja strona internetowa wygląda nie najlepiej i nie interesują mnie wejścia na nią – tylko telefony.
- Mam już doświadczenie z reklamą w Google, ale nie była ona w pełni skuteczna ponieważ moja konkurencja…
- Dlaczego my?
Dlaczego Google Ads?
Ze względu na wyjątkowy i unikalny sposób działania reklama Google Ads (kiedyś AdWords) pozwala uniknąć największego problemu związanego z reklamą tradycyjną – ponoszenia kosztów docierania do ludzi nie zainteresowanych danym produktem czy usługą. Linki sponsorowane Google jako element marketingu internetowego to medium, które wiele firm uczyniło gwiazdami – dosłownie z dnia na dzień. Udaje się to osiągnąć także dzięki zwykle niewielkim kosztom jednostkowym sprowadzania klientów docelowych na stronę internetową. Poza zwiększeniem sprzedaży na terenie Polski jesteśmy w stanie skutecznie poprowadzić kampanię eksportową na terenie każdego kraju (oprócz Chin, Krymu, Kuby, Iranu, Korei Płn., Sudanu i Syrii) – współpracujemy ze specjalistami posługującymi się każdym istotnym językiem. Jesteśmy zatem agencją globalną, aktualnie prowadzimy kampanie reklamowe w większości krajów na świecie. Nie jest jednak możliwe wykorzystanie pełni potencjału narzędzi reklamowych Google przez osobę nie posiadającą szerokiej wiedzy i wieloletniego doświadczenia. I tu właśnie zaczyna się nasza rola – jesteś we właściwym miejscu.
Reklama Google Ads w skrócie
- Każda z osób widzących linki w wynikach wyszukiwania na google.pl jest potencjalnym klientem – często będącym w trakcie procesu zakupowego
- Linki możemy wyświetlać lokalnie, np: tylko w Łodzi czy w Warszawie, w całej Polsce, ale także w innych krajach niż Polska
- Linki możemy wyświetlać dowolnym grupom, np: tylko kobietom, osobom będącym w wieku 35-44 lub klientom szukającym oferty hurtowej,
- Linki możemy wyświetlać w dowolnych godzinach lub dniach tygodnia
- Wyświetlanie linków jest bezpłatne, niewielka opłata jest naliczana tylko wtedy, gdy ktoś kliknie na link i wejdzie na stronę – dlatego jest to jednostkowo najtańsza skuteczna forma reklamy
- Mamy kontrolę nad tekstem reklamowym, który jest pokazywany klientowi (niedostępne w pozycjonowaniu)
- Możemy stabilnie prowadzić biznes – przeznaczając określony budżet na dany miesiąc mamy pewność pozyskiwania klientów (niedostępne w pozycjonowaniu ze względu na regularne zmiany algorytmu utrudniające pozycjonowanie)
- W każdej chwili można przerwać kampanię bez dodatkowych kosztów (niedostępne w pozycjonowaniu)
- Linki pojawiają się także na tabletach i smartfonach
- Istnieje możliwość ustalenia budżetu na dowolnym poziomie
- Efekty kampanii są widoczne praktycznie natychmiastowo (niedostępne w pozycjonowaniu)
- Doskonała mierzalność analityczna (pozycjonowanie – większość wyszukiwanych haseł oznaczonych jest “not provided” w Analytics)
- Przeprowadzenie przez kilka miesięcy kampanii reklamowej Google Ads (kiedyś AdWords) jest jedynym aktualnie dostępnym i naprawdę skutecznym sposobem selekcji fraz do pozycjonowania
- Dostosujemy kampanię do Twoich potrzeb: zwiększenie sprzedaży bieżącej, promocja marki, wejście na rynek zagraniczny itp.
- Oferujemy rozsądny cennik reklamy w Google indywidualnie dopasowany do każdego przypadku
- Przygotujemy raport z prowadzonych prac aktualizujący dane na żywo, dzięki czemu czytelne informacje dotyczące kampanii są dostępne w każdej chwili
Jestem już widoczny w wynikach organicznych. Czy reklama w Google jest mi potrzebna?
- Zwykle wysoka pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania dotyczy tylko wybranych, często niewielu fraz. Nie znamy przypadku strony, która miałaby wysokie pozycje na wszystkie frazy istotne dla danego biznesu, często są ich setki lub tysiące. Reklama w Google Ads świetnie uzupełnia taką lukę ponieważ pozwala na wybranie dowolnych fraz, które będą pokazywały się na początku wyników wyszukiwania.
- Według naszych obserwacji ruch na stronie, która znajduje się w pierwszej dziesiątce wyników organicznych wzrasta bardziej niż dwukrotnie po dodaniu kampanii reklamowej w Google na pozycjach 1-4. Wzrost ten to średnio ok 110%, mamy więc do czynienia z niewielkim zjawiskiem synergii.
- Klienci często podświadomie wiążą optyczne miejsce w wynikach wyszukiwania w Google z jakością produktów/usług a także rzeczywistą reputacją i pozycją firmy.
- Samo wyświetlanie wysoko w wynikach organicznych na wybrane frazy jest korzystne, ale drugorzędne. Najważniejsze jest posiadanie informacji po jakich frazach mamy klientów. A dostęp do takich informacji dotyczących wyników organicznych mamy jedynie w przypadku prowadzenia kampanii reklamowej Google Ads (w Analytics dane te są ukryte jeśli kampania reklamowa Google Ads nie jest aktywna).
Moi klienci nie klikają w reklamy Google - ja też nigdy nie klikam
- To doskonała wiadomość! W sytuacji gdy płatne są jedynie kliknięcia będziemy mogli poprowadzić w takiej sytuacji bezpłatną kampanię świetnie promującą markę! A tak na poważnie to oczywiście jest część ludzi nie klikających w reklamy, jednak wcale nie przeszkadza to w wywieraniu wpływu za pomocą reklamy w Google Ads na ich decyzje.
- Jak dowodzą różne badania i nasze obserwacje skłonność do klikania w reklamy wzrasta wraz z ich dopasowaniem do wyszukiwania oraz szczególnie z wysoką intencją zakupową – a przecież na takich użytkownikach zwykle najbardziej nam zależy. Właśnie w tego typu sytuacjach reklama Google Ads sprawdza się szczególnie dobrze ponieważ wysoka intencja zakupowa idzie często w parze z precyzyjnym i szczegółowym wyszukiwaniem w wyszukiwarce Google (na które zwykle strona nie jest pozycjonowana, ponieważ pozycjonuje się frazy o określonej, znacznej częstotliwości wyszukiwań).
Próbowałem już i nie działało
- Przyczyn takiej sytuacji leżącej w sposobie prowadzenia kampanii mogą być setki. Jeśli wszystko wskazuje na to, że problem leżał w kampanii – zapraszamy do skorzystania z audytu.
- Prawie każdy jest w stanie uruchomić kampanię reklamową w Google, ale ponad 99% osób nie zrobi tego jednak tak, jak należy. Gdy kampania zostanie już uruchomiona, główny problem zwykle polega na braku podejmowania odpowiednich decyzji w oparciu o istniejące dane, a także braku umiejętności selekcji odpowiednich danych i przywiązania do nich właściwej wagi. A to właśnie dobre decyzje podejmowane w odpowiednim czasie są głównym fundamentem sukcesu reklamy w Google (i nie tylko).
- Kampania reklamowa w Internecie może świetnie trafić do odpowiednich osób z ofertą. Jeśli jednak oferta nie odpowiada użytkownikom, wtedy reklama nie przełoży się na sprzedaż. Inaczej pisząc reklama w Google Ads nie zrobi dobrego biznesu z firmy opartej o zły model biznesowy.
Dlaczego mam płacić prowizję za obsługę - mogę przecież poprowadzić kampanię reklamową Google Ads samodzielnie
- Jeśli celem jest jest jedynie uruchomienie kampanii reklamowej Google Ads – jest to jak najbardziej słuszne podejście.
- Prawidłowe prowadzenie kampanii reklamowych w Internecie wymaga ogromnej wiedzy zdobywanej latami, często niewyobrażalnej dla osoby nie zajmującej się taką pracą na co dzień. Poza wiedzą konieczne jest także doświadczenie zdobyte podczas pracy nad wieloma kampaniami oraz codzienna aktualizacja posiadanej wiedzy, w szczególności dotyczącej nowości.
- Wiele narzędzi i funkcji nie jest transparentnie opisanych jak naprawdę działają. Co więcej, wiele nie działa tak, jak jest to opisane w internecie a zrozumienie tego, jak działają naprawdę czasami zajmuje lata. Między innymi dlatego właśnie samodzielne wykorzystanie możliwości Google Ads przez osobą nie specjalizującą się w takiej pracy jest na 100% nie-wy-ko-nal-ne.
- Samodzielna praca pochłania czas, który najczęściej można wykorzystać w lepszy sposób. Samodzielna naprawa telewizora jest dużo łatwiejsza niż prowadzenie skutecznej kampanii reklamowej w Internecie, a jednak najczęściej zlecamy taką pracę specjaliście.
- Skuteczna kampania wymaga codziennej pracy i/lub kontroli (codziennej oznacza codziennej – 7/365). Większość osób nie jest w stanie przeznaczyć na takie podejście ani czasu ani nie wykaże odpowiedniej cierpliwości w dłuższym okresie.
- Każda dobra agencja interaktywna poprowadzi skuteczniejszą kampanię za kwotę budżetu pomniejszoną o prowizję za obsługę, niż klient nie będący specjalistą za cały budżet.
Mój biznes opiera się o polecenia osobiste. Mam wystarczającą ilość klientów
- W takiej sytuacji zwykle większość konkurencji w jakimś stopniu już wykorzystuje reklamę w internecie. Jeśli zatem naszej firmy tam nie ma – to część klientów trafia po prostu do konkurencji. A mogłaby trafiać do nas i w ten sposób zwiększyć przewagę popytu nad podażą. W konsekwencji może wtedy pojawić się miejsce na podniesienie cen i zwiększenie przychodów bez zwiększania nakładu pracy/kosztów (oczywiście nie w każdym przypadku). Możemy też potraktować w takiej sytuacji reklamę w Google Ads jako obronę swojej silnej już pozycji na rynku.
- Ludzie po otrzymaniu ustnej rekomendacji sprawdzają w Internecie informacje o firmie. Jeśli firma w sieci nie zaprezentuje się pozytywnie to w takiej sytuacji nawet rekomendacja osobista może nie przełożyć się na rzeczywiste działania zakupowe.
- Polecenia osobiste to w aktualnym świecie coraz częściej po prostu kontakt za pomocą komunikatora lub mediów społecznościowych – jednym słowem Internet. W takiej sytuacji w miejscu, gdzie jesteśmy polecani powinniśmy w odpowiedni sposób to polecenie potwierdzić wszechstronną obecnością.
- Każdy klient pozyskany przez reklamę Google Ads to pewna liczba poleceń osobistych w przyszłości, o ile oczywiście spotkał się z zaspokojeniem swojej potrzeby. A zatem każdy nowy klient poza wartością wynikającą z aktualnej transakcji niesie w sobie także istotną wartość rezydualną.
Jaką mam gwarancję, że reklama w Google Ads zadziała?
- Kampania reklamowa w Google Ads prawidłowo prowadzona zawsze dobrze działa w zakresie do jakiego została stworzona – pozyskiwania potencjalnych klientów. Nie możemy zagwarantować efektu końcowego (czyli np. wielkości sprzedaży), ponieważ jego wystąpienie nie zależy tylko od nas – klienci przed decyzją o zakupie czy kontakcie często porównują wiele stron internetowych. Na pewno jesteśmy w stanie trafić do odpowiednich osób oraz regularnie i profesjonalnie optymalizować kampanię dążąc do jak najtańszego pozyskiwania potencjalnych klientów.
- Aby zwiększyć szanse powodzenia prowadzonych działań udzielamy wskazówek wykraczających poza reklamę w Google – na przykład dotyczących strony internetowej, które to wskazówki pomagają osiągać cele marketingowe.
Moi klienci nie kupują przez internet
- Ponad 90% użytkowników Internetu (różne badanie wskazują na różne wartości) poszukuje informacji w sieci przed zakupem produktu czy usługi. Dzieje się tak szczególnie wtedy, gdy planowana wartość zakupu jest wysoka. Faktem jest także, że wraz ze wzrostem wartości zakupu spada skłonność do zakupu przez Internet. Dlatego szczególnie w przypadku produktów nie kupowanych przez Internet należy zadbać o dotarcie do potencjalnych klientów z odpowiednimi informacjami, aby nie zostać pominiętym na kluczowym etapie zbierania informacji.
Moja strona wygląda nie najlepiej i nie interesują mnie wejścia na nią - tylko telefony
- Istnieje specjalny format reklam Google Ads świetnie sprawdzający się w takiej sytuacji. Użytkownik po kliknięciu w reklamę zostaje bezpośrednio połączony ze wskazanym numerem telefonu – z pominięciem strony internetowej. Co więcej, mamy możliwość mierzenia długości rozmowy i oceniania na tej podstawie skuteczności prowadzonych kampanii (kilkusekundowe połączenia zwykle nie charakteryzują poważnego klienta).
Mam już doświadczenie z reklamą w Google, ale nie była ona w pełni skuteczna ponieważ moja konkurencja...
- No właśnie, mamy pewien problem z opisem tego zagadnienia. Problem po prostu polega na tym, że nie chcemy “wywoływać wilka z lasu”. Ograniczymy się zatem do zapewnienia, że jeśli podczas prowadzenia kampanii reklamowej Google Ads był pewien nie wymieniony powyżej “specyficzny” problem z konkurencją – to radzimy sobie z tym. Jeśli nie wiesz o czym piszemy – chętnie opowiemy podczas spotkania osobistego w czym rzecz.
Dlaczego my?
Jako jedna z 19 firm na świecie (stan na 11 I 2024) możemy pochwalić się przyznanym przez Google wyróżnieniem: Google Ads DIAMOND Product Expert. Jest to najwyższe wyróżnienie przyznawane w społeczności Google Ads. Oprócz Bogusia z naszego zespołu wyróżnienie to otrzymało jeszcze kilkunastu specjalistów Google Ads z innych krajów – m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Izraela, Australii, Francji, Hiszpanii, Włoch, Tajlandii, Argentyny, Brazylii i Japonii. Aktualną listę wyróżnionych można sprawdzić w katalogu ekspertów po wpisaniu “Google Ads” w pole “Filtruj według usługi/produktu”: https://productexperts.withgoogle.com/directory
Możemy także pochwalić się uzyskaniem w Google wszystkich certyfikatów dostępnych dla agencji – jesteśmy zatem certyfikowanym Partnerem Google, co gwarantuje naszym klientom najwyższą jakość świadczonych usług: https://www.google.com/partners/agency?id=3355832634.11
Skontaktuj się z nami!
Zawsze chętnie odpiszemy na Twoją wiadomość