28 sposobów na większy ruch na stronie – innych niż reklama w Google

Sposoby na większy ruch na stronie inne niż reklama w Google

Z naszego doświadczenia wynika, że często najbardziej efektywnym sposobem na pozyskanie ruchu na stronę i poprawę efektywności działania firmy jest reklama w Google, czyli Google Ads. Jednak na tego typu kampanii reklamowej świat się nie kończy – poniżej inne rozwiązania, które umożliwiają pozyskanie klientów na stronę internetową. 

Zestawienie oczywiście nie wyczerpuje tematu, ma charakter wskazówkowo-inspiracyjny, a w związku z tym należy w przypadku zainteresowania daną koncepcją zgłębić temat, wyszukując szczegółowych informacji, które odpowiedzą na podstawowe pytania: jak to zaplanować, wprowadzić w życie, kontrolować i oceniać efektywność. 

Poniżej wskazane aktywności mogą zwiększać ruch na stronę zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio przez budowę marki – co sprzyja wyższym pozycjom w wyszukiwarkach, a tym samym przekłada się na ilość wizyt na stronie. Poniższa kolejność jest przypadkowa.

  1. Dokładna analiza tego, co robią liderzy w branży
    Celem jest oczywiście rozpoczęcie działań, których nie prowadzisz, a które mogą mieć uzasadnienie.
  2. Audyt strony internetowej
    Ponieważ ruch na stronę głównie zależy od tego, co się na niej znajduje – zleć audyt albo skorzystaj z dostępnych narzędzi służących do tego celu.
  3. Analiza istniejącego ruchu na stronę
    W poszukiwaniu istniejących możliwości jego zwiększenia na podstawie aktualnych danych.
  4. Reklama na Facebooku i Instagramie
    Często oznacza atrakcyjne koszty kliknięć i dobry jakościowo ruch na stronę.
  5. Oklejenie aut firmowych grafikami zawierającymi adres strony
    Można też zastosować naklejki magnetyczne – bardzo proste w zastosowaniu.
  6. Udział patronacki w lokalnych wydarzeniach
    Często wiąże się z możliwością ekspozycji strony podczas wydarzenia i na stronie internetowej wydarzenia.
  7. Udział w konferencjach i wydarzeniach branżowych
    Zarówno z własnej branży, jak i takich, na których są potencjalni klienci, najlepiej w formie patronackiej.
  8. Partnerstwo komplementarne
    Nawiąż współpracę z firmami z branży oferującymi usługi/produkty komplementarne, która polega na wzajemnym polecaniu swoich usług (podawaniu adresów swoich stron).
  9. Marketing treści
    Czyli tworzenie treści pisanych/mówionych/wideo, które mogą się komuś przydać – takich jak na przykład ten artykuł, który czytasz.
  10. Udział w konkursach branżowych
    Często wiąże się to z zamieszczeniem adresu swojej strony na stronie konkursu.
  11. Infografiki
    Zamieszczenie na stronie interesujących infografik często prowadzi do zwiększenia skłonności użytkowników do dzielenia się stroną z innymi.
  12. Pozycjonowanie 
    Jest czasochłonne, efekty niepewne, ale jeśli się uda – może to być główne źródło ruchu na stronę.
  13. Influencerzy
    Opcja szczególnie warta uwagi, jeśli są autorytetami w naszej branży.
  14. Rodzina i znajomi
    Poproś rodzinę i znajomych o zamieszczenie linków do strony tam, gdzie mają taką możliwość.
  15. Założenie/optymalizacja profilu biznesowego w Google
    Warto postarać się o dobre opinie w Profilu Firmy w Google (←kliknij aby dowiedzieć się jak to zrobić), jest to szczególnie istotne dla firm wyszukiwanych lokalnie.
  16. Odświeżenie istniejącej treści na stronie
    Tego typu działanie często podnosi pozycję w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, zwiększa ruch na stronę.
  17. Wizytówki firmowe
    Dodaj adres strony www lub zwiększ jej widoczność.
  18. Reklama tradycyjna
    Zastanów się, czy masz dostęp do nieruchomości, na której można zamieścić tradycyjny banner reklamowy zawierający oczywiście adres Twojej strony.
  19. Programy partnerskie
    Bardzo dobrze sprawdziło się to rozwiązanie u nas, mamy wielu klientów za odstąpienie 20% prowizji od każdej faktury osobie polecającej nas (zwykle polecali aktualni klienci, podając przy okazji adres naszej strony).
  20. Konkursy w social mediach
    Nie wymagają wielkich nakładów, a zasady mogą znajdować się na stronie, na którą można kierować uczestników.
  21. Organizacja webinarów
    Jest to dobra alternatywa wobec spotkań osobistych, pozwalająca na promocję strony.
  22. Reklama na LinkedIn
    To dość kosztowne źródło ruchu, ale oferuje ciekawe możliwości kierowania oparte o dane biznesowe.
  23. Email marketing
    Przez wielu niezbyt lubiany, statystyki pokazują jednak, że może to być istotne źródło ruchu.
  24. Posty w social mediach
    Pozwalają na promowanie treści strony, tworzenie społeczności i dialog z użytkownikami.
  25. Zaangażowanie pracowników w social mediach
    Aby stali się “ambasadorami marki” na przykład na forach.
  26. TikTok
    Szczególnie warty zainteresowania, jeśli chcesz trafić do młodzieży.
  27. Kanał na YouTube
    Zamieszczanie przydatnych treści ściąga ruch i pozwala na zamieszczanie linków w profilu oraz opisach wideo.
  28. Kupony promocyjne
    W przypadku reklamy w Google można uzyskać kupon uprawniający do skorzystania z bezpłatnego ruchu na stronę, po stworzeniu kampanii reklamowej do wysokości określonej w kuponie. Podobne oferty pojawiają się także w innych firmach.

W praktyce oczywiście niewiele firm korzysta ze wszystkich wspomnianych możliwości. W większości przypadków warto po prostu wybrać kilka typów działań, które nam najbardziej odpowiadają, dzięki czemu przyjemniej jest je potem doskonalić. A jeśli pojawią się możliwości czasowe/finansowe, można sięgać stopniowo po kolejne rozwiązania.

Co teraz?

Wyślij link do artykułu temu, komu może się on przydać (lub zamieść gdzieś w internecie). Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj (←kliknij).

 

Jedyny w Polsce
Google Ads DIAMOND Expert