Z naszego doświadczenia wynika, że często najbardziej efektywnym sposobem na pozyskanie ruchu na stronę i poprawę efektywności działania firmy jest reklama w Google, czyli Google Ads. Jednak na tego typu kampanii reklamowej świat się nie kończy – poniżej inne rozwiązania, które umożliwiają pozyskanie klientów na stronę internetową.
Zestawienie oczywiście nie wyczerpuje tematu, ma charakter wskazówkowo-inspiracyjny, a w związku z tym należy w przypadku zainteresowania daną koncepcją zgłębić temat, wyszukując szczegółowych informacji, które odpowiedzą na podstawowe pytania: jak to zaplanować, wprowadzić w życie, kontrolować i oceniać efektywność.
Poniżej wskazane aktywności mogą zwiększać ruch na stronę zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio przez budowę marki – co sprzyja wyższym pozycjom w wyszukiwarkach, a tym samym przekłada się na ilość wizyt na stronie. Poniższa kolejność jest przypadkowa.
- Dokładna analiza tego, co robią liderzy w branży
Celem jest oczywiście rozpoczęcie działań, których nie prowadzisz, a które mogą mieć uzasadnienie. - Audyt strony internetowej
Ponieważ ruch na stronę głównie zależy od tego, co się na niej znajduje – zleć audyt albo skorzystaj z dostępnych narzędzi służących do tego celu. - Analiza istniejącego ruchu na stronę
W poszukiwaniu istniejących możliwości jego zwiększenia na podstawie aktualnych danych. - Reklama na Facebooku i Instagramie
Często oznacza atrakcyjne koszty kliknięć i dobry jakościowo ruch na stronę. - Oklejenie aut firmowych grafikami zawierającymi adres strony
Można też zastosować naklejki magnetyczne – bardzo proste w zastosowaniu. - Udział patronacki w lokalnych wydarzeniach
Często wiąże się z możliwością ekspozycji strony podczas wydarzenia i na stronie internetowej wydarzenia. - Udział w konferencjach i wydarzeniach branżowych
Zarówno z własnej branży, jak i takich, na których są potencjalni klienci, najlepiej w formie patronackiej. - Partnerstwo komplementarne
Nawiąż współpracę z firmami z branży oferującymi usługi/produkty komplementarne, która polega na wzajemnym polecaniu swoich usług (podawaniu adresów swoich stron). - Marketing treści
Czyli tworzenie treści pisanych/mówionych/wideo, które mogą się komuś przydać – takich jak na przykład ten artykuł, który czytasz. - Udział w konkursach branżowych
Często wiąże się to z zamieszczeniem adresu swojej strony na stronie konkursu. - Infografiki
Zamieszczenie na stronie interesujących infografik często prowadzi do zwiększenia skłonności użytkowników do dzielenia się stroną z innymi. - Pozycjonowanie
Jest czasochłonne, efekty niepewne, ale jeśli się uda – może to być główne źródło ruchu na stronę. - Influencerzy
Opcja szczególnie warta uwagi, jeśli są autorytetami w naszej branży. - Rodzina i znajomi
Poproś rodzinę i znajomych o zamieszczenie linków do strony tam, gdzie mają taką możliwość. - Założenie/optymalizacja profilu biznesowego w Google
Warto postarać się o dobre opinie w Profilu Firmy w Google (←kliknij aby dowiedzieć się jak to zrobić), jest to szczególnie istotne dla firm wyszukiwanych lokalnie. - Odświeżenie istniejącej treści na stronie
Tego typu działanie często podnosi pozycję w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, zwiększa ruch na stronę. - Wizytówki firmowe
Dodaj adres strony www lub zwiększ jej widoczność. - Reklama tradycyjna
Zastanów się, czy masz dostęp do nieruchomości, na której można zamieścić tradycyjny banner reklamowy zawierający oczywiście adres Twojej strony. - Programy partnerskie
Bardzo dobrze sprawdziło się to rozwiązanie u nas, mamy wielu klientów za odstąpienie 20% prowizji od każdej faktury osobie polecającej nas (zwykle polecali aktualni klienci, podając przy okazji adres naszej strony). - Konkursy w social mediach
Nie wymagają wielkich nakładów, a zasady mogą znajdować się na stronie, na którą można kierować uczestników. - Organizacja webinarów
Jest to dobra alternatywa wobec spotkań osobistych, pozwalająca na promocję strony. - Reklama na LinkedIn
To dość kosztowne źródło ruchu, ale oferuje ciekawe możliwości kierowania oparte o dane biznesowe. - Email marketing
Przez wielu niezbyt lubiany, statystyki pokazują jednak, że może to być istotne źródło ruchu. - Posty w social mediach
Pozwalają na promowanie treści strony, tworzenie społeczności i dialog z użytkownikami. - Zaangażowanie pracowników w social mediach
Aby stali się “ambasadorami marki” na przykład na forach. - TikTok
Szczególnie warty zainteresowania, jeśli chcesz trafić do młodzieży. - Kanał na YouTube
Zamieszczanie przydatnych treści ściąga ruch i pozwala na zamieszczanie linków w profilu oraz opisach wideo. - Kupony promocyjne
W przypadku reklamy w Google można uzyskać kupon uprawniający do skorzystania z bezpłatnego ruchu na stronę, po stworzeniu kampanii reklamowej do wysokości określonej w kuponie. Podobne oferty pojawiają się także w innych firmach.
W praktyce oczywiście niewiele firm korzysta ze wszystkich wspomnianych możliwości. W większości przypadków warto po prostu wybrać kilka typów działań, które nam najbardziej odpowiadają, dzięki czemu przyjemniej jest je potem doskonalić. A jeśli pojawią się możliwości czasowe/finansowe, można sięgać stopniowo po kolejne rozwiązania.
Co teraz?
Wyślij link do artykułu temu, komu może się on przydać (lub zamieść gdzieś w internecie). Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj (←kliknij).
Jedyny w Polsce
Google Ads DIAMOND Expert